"En iyisi Galatasaray"



Fernandes, Lig Tv'de katıldığı bir programda kendisine yöneltilen soruları yanıtladı. Soru-cevap şeklindeki röportaj şöyle;
Türkiye'ye gelemeden önce Türk futbolu hakkındaki görüşlerin nasıldı? Buraya geldikten sonra görüşlerin değişti mi?
-Açıkçası buraya geldikten sonra fikrilerim değişmedi. Türkiye'de herkes kalpten oynuyor. Gerçekten kaliteli bir lig.
Türk futbolu Avrupa futbolunun neresinde? Bir sıralama yaparsan Türk futbolunu nereye koyarsın?
-En üst sırada İspanya, İtalya, Almanya ve İngiltere ligleri yer alıyor. Türkiye ligi de bu liglerin ardından ilk 10'a girer.
Buraya gelen yabancılar, Türk futbolunun sert oynandığını söylüyor. Aynı fikirde misin?
-Türkiye ligi İspanya ve İngiltere liglerine baktığımızda pek de sert bir lig değil. Bu iki ligdeki mücadele oldukça sert. Türkiye'deki futbolcular başta da söylediğim gibi kalpten oynuyor. Şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki Türkiye ligi kolay bir lig değil.
Futbola nasıl başladın?
-8 yaşındayken futbol oynamaya başladım. Küçük yaşlarda futbol oynadığım dönemlerde annemin ve kardeşlerimin büyük desteği vardı. Başlarda futbolu meslek olarak değil, hobi olarak görüyordum. 15-16 yaşından sonra futbolu ciddiye alarak oynamaya başladım.
Futbola hangi mevkide başladın?
-Sol açık.
15-16 yaşından sonra futbolcu olmaya kendin mi karar verdin yoksa teşvik mi ettiler?
-Oynadığım kulüp olan Benfica'da yöneticilerimiz ve hocalarımız, benim için bu işte geleceğimin olduğunu biraz daha çalışırsam profesyonel bir kariyer yapacağımı söylediler. Ondan sonra okulu ikinci planda bırakmaya başlayarak futbola odaklandım.
Özeleştiri yaparsan, eksilerini ve artılarını söyleyebilir misin?
-Kafa toplarımı geliştirebilirim. Bu yönde iyi olmadığımı düşünüyorum. Bunun yanı sıra sol ayağımı da geliştirmem gerektiğini düşünüyorum. Henüz yaşım genç, gelişmek için önümde yol olduğunu düşünüyorum.
Güçlü yanlarıma gelirsek, duran toplarda özelikle frikik ve kornerlerde etkili olduğumu düşünüyorum. Son aylarda takım olarak da duran toplar konusunda kendimizi geliştirdik. Toplu oyunda ciddi bir güvenim var. Topu kaybetmekten korkmuyorum ama kaybetsem dahi bir sonraki pozisyonda topu tekrar kazanabileceğimi düşünüyorum.
Beşiktaşlı taraftarlar; "Topla o kadar iç içe ki, futbol topu onun bir uzvu" futbol topunu bir uzvu olarak görüyor musun?
-Topla kendimi çok rahat hissediyorum. Topun, vücudumun bir parçası olduğunu söyleyemem ama topla özgüvenim yüksek. Top ayağımdayken kendimi rahat hissediyorum.
Duran topları çok iyi kullanıyorsun. Bunun için özel bir çalışma yapıyor musun?
-Maçlardan önce takım olarak duran top çalışması yapıyoruz. Benim topu nereye vurduğumdan çok, topa vuracak arkadaşlarımın da pozisyonu çok önemli. Onlarla da topa vurmadan önce ve idmanlarda konuşuyorum. Ve topu, arkadaşlarımın istediği noktaya göndermeye çalışıyorum.
Futbolcu olmasaydın ne olurdun? Benim iki tahminim var; birincisi pilot, ikincisi de araba yarışcısı.
-Araba yarışcısı ve pilot ilk tercihlerim olmazdı. Okulu bırakmasaydım, sporla ilgili spor öğretmenliği ve spor akademisinde bir şeyler okumayı tercih ederdim.
PROFİLİNİZDE PAYLAŞIN Kİ ARKADAŞLARLARINIZDA SİZİNLE OLSUNLAR..

Technorati Facebook Twitter